WERKEN AAN HERSTEL VAN VERMOEIDHEID

Ben jij je klaar met je vermoeidheid?

Dan is het nu tijd om in actie te komen. Elke maand die je nu nog wacht kost je: energie, vitaliteit, vreugde, zingeving, een gevoel van geluk, een fijne thuissituatie en nog zoveel meer....

Plan een vrijblijvend gesprek

ik ben caroline, herstelcoach

Proffesioneel, persoonlijk en effectief

ALS COACH EN ERVARINGSDESKUNDIGE KAN IK JOU HELPEN om te herstellen

Je hebt niet ineens last van langdurige vermoeidheid. Gedurende een lange tijd heb jij je batterij structureel leeg getrokken. Te weinig momenten genomen om op te laden en te ontspannen. Dus als je nu het gevoel hebt dat je leven on hold staat, dat je aan de zijlijn van het leven staat, terwijl je niets liever wil dan weer volop van het leven te genieten, kom dan in actie!.

Met mijn bewezen herstelmethode en de herstelplanner krijg je een op maat gemaakt programma waarmee je sneller en duurzamer kunt herstellen.  Met de herstelplanner krijgt je  een praktische tool om doelgericht te werken aan je herstel. Individuele of groepscoaching zorgt ervoor dat je de juiste stappen blijft zetten richting je herstel.

DE ROUTE NAAR HERSTEL

Waarom de Herstelmethode?

Samen maken we een persoonlijk plan gericht op de oorzaak van je klachten met een stappenplan hoe jij met je herstel aan de slag kunt gaan.

De herstelmethode is een bewezen traject waarbij je 13 weken doelgericht gaat werken aan herstel van vermoeidheid. Een hersteltraject volgen betekent dat je proactief aan de slag gaat met professionele begeleiding.

Naast de herstelplanner kun je ook kiezen voor groeps- of 1-op-1 begeleiding. De groepsbegeleiding bestaat uit t tweewekelijkse sessie van anderhalf uur met maximaal 6 personen. En de 1-op-1 begeleiding bestaat uit 7 tweewekelijkse sessies van anderhalf uur, wekelijkse opdrachten die op jouw situatie zijn afgestemd en wekelijks contact via Whatsapp of e-mail.

In de online training omgeving vind je extra trainingen, video’s, oefeningen en nadere uitleg over de herstelmethode.

Gedurende het traject volgen we samen tussentijdse meetpunten zodat we het traject indien nodig direct bij kunnen stelen.

Herstellen gaat met fasen. Er zullen momenten zijn dat je het gevoel hebt dat je de wereld weer aan kunt om de volgende dag het gevoel te hebben weer terug bij af te zijn. Samen zorgen wij ervoor dat de terugval zo minimaal mogelijk is en uiteindelijk voorkomen kan worden.

De herstelplanner biedt je  structuur en helpt je om je energieniveau gestructureerd op te bouwen. In dertien weken leert je  hoeveel positieve invloed ademhaling, voeding, beweging en bewuste ‘herstelmomenten’ op je herstel hebben. Het is een praktische handleiding die niet alleen Long-Covid patiënten helpt, maar ook behulpzaam is voor mensen die herstellen van een burn-out, een zware operatie of behandeling van ernstige ziekte.

Kort na de ziekmelding, als blijkt dat herstel langer op zich laat wachten, neem ik contact op met de werknemer voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. Het persoonlijke welzijn en verhaal van de werknemer staat daar centraal. Samen geven wij de begeleiding vorm die in een uitgebreide rapportage met plan van aanpak vastgelegd wordt. Na akkoord van de werknemer wordt dit plan besproken met de bedrijfsarts en het bedrijf. Zodra van alle partijen akkoord verkregen is, gaan we aan de slag.

Kort na de ziekmelding, als blijkt dat herstel langer op zich laat wachten, neem ik contact op met de werknemer voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. Het persoonlijke welzijn en verhaal van de werknemer staat daar centraal. Samen geven wij de begeleiding vorm die in een uitgebreide rapportage met plan van aanpak vastgelegd wordt. Na akkoord van de werknemer wordt dit plan besproken met de bedrijfsarts en het bedrijf. Zodra van alle partijen akkoord verkregen is, gaan we aan de slag.

Aan de hand van de herstelplanner gaat de werknemer aan de slag. De herstelplanner biedt structuur, ademhalings- en bewegingsoefeningen en herstelmomenten. Deze multidisciplinaire aanpak is gericht op het opbouwen van de energiebalans. In persoonlijke gesprekken ga ik samen met de werknemer op zoek naar de oorzaak van de burn-out en reik ik praktische tools aan die gebruikt kan worden in het dagelijkse functioneren. In de herstelplanner is een opbouwschema opgenomen waarmee herstel in 13 weken mogelijk zou moeten zijn.

Gedurende de begeleiding zal ik geregeld contact hebben met de bedrijfsarts en de HR medewerker om ze te informeren over de voortgang, aan te geven wat de werknemer nodig heeft voor het herstel en te zorgen dat het herstel ook vanuit de bedrijfsarts begeleidt en gemonitord kan worden.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium.

zelf aan de slag gaan?

Klaar voor herstel?

Bestel dan hier de herstelplanner en ontdek hoeveel positieve invloed een vaste dagstructuur met ademhalingsoefeningen, voeding, beweging en herstelmomenten, hebben op je herstel. Het is een analoge coach die je helpt met jouw route naar herstel.

€ 26,95

BEOORDEELD MET
5/5

Toch liever hulp

Waarom ik jouw kan
helpen met coaching

In de afgelopen vijentwintig jaar is er ontzettend veel gebeurd in mijn leven, zowel qua werk als privé. Ingrijpende ervaringen en gebeurtenissen die vergaande consequenties hadden voor mijn leven en mijn gezondheid. Hierdoor kampte ik jarenlang met vermoeidheidsklachten. Steeds opnieuw liep ik in dezelfde valkuilen. Ik luisterde niet naar mijn lichaam en dat had verstrekkende gevolgen. Totdat ik last kreeg van PostCovid klachten, extreme vermoeidheid, concentratie- en geheugen problemen en ik te horen kreeg dat ik ‘er maar mee moest leren leven!’. Dit was het keerpunt. Ik besloot om me hier niet bij neer te leggen en ontwikkelde een herstelplan om te herstellen. Ik besloot vol te houden en te luisteren naar mijn lichaam. Zo kreeg ik in 13 weken mijn energie en leven terug. 

En dat gun ik je ook!

0 +
JAREN
ERVARING

waar wacht je nog op?

Heb je specifieke vragen?
Laat het me weten.

Lees hier reacties van anderen

Zij gingen je voor

Nog vragen? lees hier antwoorden op de

Meest gestelde vragen

Als ik met mensen praat die last hebben van langdurige vermoeidheidsklachten dan is dit de eerste zin die ik vaak te horen krijg: “Ik heb alles al geprobeerd. Niets helpt!”. Ik herken deze woorden. Ruim 2 jaar geleden had ik hetzelfde gevoel. Ik probeerde van alles maar niets scheen te helpen. Je bent het moe zijn zo zat, dat je naarstig zoekt naar een snelle oplossing. Een magische toverstaf of een pilletje. Je wilt morgen weer bruisen van energie want je hebt zoveel te doen en zoveel verlangens. Je zult echter eerst je batterij moeten opladen, een pas op de plaats maken en pro-actief met je herstel aan de slag gaan. Geduld is daarbij noodzakelijk.

Ik krijg vaak te horen: “Ik heb de herstelplanner wel gekocht, maar ik heb te weinig energie om twee uur te werken. De herstelplanner is juist gericht op mensen met heel weinig energie. Twee uur activiteit betekent niet twee uur werken maar alles wat je niet liggend doet, dus ook je aankleden, eten, op de bank zitten ed. Stel jezelf de vraag: Als je nu niet in actie komt en met de herstelplanner aan de slag gaat, wat veranderd er dan morgen en overmorgen. Wanneer kom jij tot de beslissing dat je iets moet gaan doen om beter te worden. Stop met het maken van excuses maar ga aan de slag!

Het gebruik van de herstelplanner en begeleiding op basis van de herstelmethode, staat geen enkele behandeling in de weg. Sterker nog door actief met de herstelplanner aan de slag te gaan, merk je dat de behandelingen van anderen sneller en beter effect hebben. Je kunt de herstelplanner mee nemen en bespreken met je behandelaar.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium.

Stress is een gevoel van spanning in je lichaam door de productie van stress hormomen zoals adrenaline, cortisol en noradrenaline. Deze hormomen komen goed van pas in een acute stresssituatie of bij een naderend gevaar. Worden deze hormonen te langdurig of te vaak aangemaakt, dan krijg je lichamelijke én emotionele klachten. Bij overspannenheid lukt het je niet meer om met spanningen om te gaan. Je wordt moe, sneller geïrriteerd, je slaapt slechter en piekert veel. Een tijdje rust nemen helpt om weer normaal te kunnen functioneren. Als je in de overdrive blijft staan, kún je op een gegeven moment niet meer en dan kom je in een burn-out situatie terecht.

Bij een burn-out is sprake van een fysieke en emotionele uitputting door langdurige stress. Het is een toestand van niet meer kunnen (fysiek) en niet meer willen (mentaal). Meestal wordt een burn-out veroorzaakt door onzekerheid, ambitie, perfectionisme, faalangst, gedrevenheid, een hoge mate van betrokkenheid en een jarenlange overbelasting. Je hebt zoveel van jezelf gevergd dat je letterlijk bent opgebrand. Je accu’s zijn volledig leeg getrokken. In het ergste geval gaat je lichaam dan in een volledige shut down.

SOCIAL MEDIA

Volg mij op Instagram