MAG IK JE HELPEN?

Samen werken
we aan jouw herstel

Laat je vermoeidheid je leven niet beheersen! Je hoeft je er niet bij neer te leggen. Je kunt herstellen van je vermoedheid. Wil jij weten hoe? Boek een gratis sessie in mijn agenda en ontdek in 30 minuten wat jij kan doen om te herstellen.

Klaar voor herstel?

DE ROUTE NAAR HERSTEL

Bestel de herstelplanner

Staat je leven 'on hold'?

Laat vermoeidheid je leven niet beheersen!

Ben jij vaak moe OF uitgeput?

Heb jij last van LongCovid, een uitputtende chronische ziekte, burn-out of heb je ingrijpende medische behandelingen achter de rug? Vermoedelijk heb je dan minstens één keer het advies gekregen dat je ‘maar ermee moet leren leven’ dat je niet meer zo veel energie hebt als vroeger. En dat lukt dus niet: je bent meer aan het overleven dan dan leven. 

En dat hoeft niet! De herstelplanner en de herstelmethode is presie wat je nodig hebt.

De cijfers op een rij!

In nog geen 5 maanden tijd

Tevreden klanten
0 +
Herstelplanners verkocht
0 +
Mensen geholpen
0 +

Vivian Hendriksen

Ik was al jaren heel erg moe. Soms ging het weer een tijdje goed maar de terugval werd steeds heftiger. Ik kreeg allerlei lichamelijke klachten. De Herstelplanner heeft mij van mijn vermoeidheid afgeholpen. Mijn grootste… Lees verder “Vivian Hendriksen”

Vivian Hendriksen

Anette Westerink

Ik heb het boek De Herstelplanner gekocht nadat ik een artikel van Caroline in de krant las. Ik heb zelf sinds november Long Covid en ik dacht meteen. Dat boek moet ik hebben. Iemand die… Lees verder “Anette Westerink”

Annete Westerink

Ben jij vaak moe OF uitgeput?

De route naar herstel

Herken de signalen die je lichaam geeft. Je lichaam praat de hele dag met je en geeft via je emoties aan wat je nu het meest nodig hebt. Als je voelt dat je ‘geen zin’ meer hebt, is dat vaak een van de signalen dat je (te) moe bent om door te gaan. Luister naar dat signaal!

Je zult moeten erkennen en accepteren wat je huidige situatie is. Je bent vermoeid en hebt op dit moment weinig controle over je energiebalans. En het valt niet mee om aan jezelf en anderen toe te geven dat het niet zo goed met je gaat. Schuldgevoelens vreten energie!

Om je accu weer op te laden heb je rustmomenten nodig. Momenten waarin jij je lichaam laat ontspannen en je ook mentaal dingen los gaat laten. Door bewust te zijn waar je energie weglekt en op te schrijven welke gedachten je hebt, werk je actief aan je herstel.

Een vaste routine is belangrijk om je lichaam en geest tot rust te brengen, zodat je lichaam tijd en ruimte krijgt om te herstellen. De focus ligt daarbij op het leren herkennen (en zo veel mogelijk vermijden) van situaties waarin je energie weglekt. Kom los van de hectiek van de dag. Jouw herstel moet je eerste prioriteit zijn!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium.

Herstellen is een langdurig proces dat niet van een leien dakje zal gaan. Je voelt je niet ineens beter. De weg naar herstel is eerder een zoektocht dan een uitgestippeld pad. De ene keer denk je dat alles voorbij is, maar het volgende moment heb je het gevoel weer helemaal terug bij af te zijn. Herstel kun je letterlijk als een baan zien!

Wees vooral eerlijk naar jezelf toe! Het helpt niet als je jezelf voor de gek houdt. Hoe moeilijk en confronterend het ook kan zijn om toe te geven hoeveel effect je vermoeidheid daadwerkelijk op je leven heeft. Niets is goed of fout. Het gaat vooral om jouw herstel en om jouw beleving en gevoelens en niet die van anderen.

Vermoeidheid houdt je weg om te genieten van je leven. Het verwezenlijken van je dromen lukt veel beter met een opgeladen accu. Met een beetje geluk ervaar je in de komende dertien weken dat je – met kleine, geleidelijke aanpassingen – een veel prettiger leven kunt leiden dan je tot nu toe gewend was!

Herken de signalen die je lichaam geeft. Je lichaam praat de hele dag met je en geeft via je emoties aan wat je nu het meest nodig hebt. Als je voelt dat je ‘geen zin’ meer hebt, is dat vaak een van de signalen dat je (te) moe bent om door te gaan. Luister naar dat signaal!

Je zult moeten erkennen en accepteren wat je huidige situatie is. Je bent vermoeid en hebt op dit moment weinig controle over je energiebalans. En het valt niet mee om aan jezelf en anderen toe te geven dat het niet zo goed met je gaat. Schuldgevoelens vreten energie!

Om je accu weer op te laden heb je rustmomenten nodig. Momenten waarin jij je lichaam laat ontspannen en je ook mentaal dingen los gaat laten. Door bewust te zijn waar je energie weglekt en op te schrijven welke gedachten je hebt, werk je actief aan je herstel.

Een vaste routine is belangrijk om je lichaam en geest tot rust te brengen, zodat je lichaam tijd en ruimte krijgt om te herstellen. De focus ligt daarbij op het leren herkennen (en zo veel mogelijk vermijden) van situaties waarin je energie weglekt. Kom los van de hectiek van de dag. Jouw herstel moet je eerste prioriteit zijn!

Herstellen is een langdurig proces dat niet van een leien dakje zal gaan. Je voelt je niet ineens beter. De weg naar herstel is eerder een zoektocht dan een uitgestippeld pad. De ene keer denk je dat alles voorbij is, maar het volgende moment heb je het gevoel weer helemaal terug bij af te zijn. Herstel kun je letterlijk als een baan zien!

Wees vooral eerlijk naar jezelf toe! Het helpt niet als je jezelf voor de gek houdt. Hoe moeilijk en confronterend het ook kan zijn om toe te geven hoeveel effect je vermoeidheid daadwerkelijk op je leven heeft. Niets is goed of fout. Het gaat vooral om jouw herstel en om jouw beleving en gevoelens en niet die van anderen.

Vermoeidheid houdt je weg om te genieten van je leven. Het verwezenlijken van je dromen lukt veel beter met een opgeladen accu. Met een beetje geluk ervaar je in de komende dertien weken dat je – met kleine, geleidelijke aanpassingen – een veel prettiger leven kunt leiden dan je tot nu toe gewend was!

MAG IK JE HELPEN?

Waarom ik jouw kan
helpen met je herstel

In de afgelopen vijfentwintig jaar is er ontzettend veel gebeurd in mijn leven, zowel qua werk als privé. Ingrijpende ervaringen en gebeurtenissen die vergaande consequenties hadden voor mijn leven en mijn gezondheid. Hierdoor kampte ik jarenlang met vermoeidheidsklachten. Steeds opnieuw liep ik in dezelfde valkuilen. Ik luisterde niet naar mijn lichaam en dat had verstrekkende gevolgen. Totdat ik last kreeg van PostCovid klachten, extreme vermoeidheid, concentratie- en geheugen problemen en ik te horen kreeg dat ik ‘er maar mee moest leren leven!’. Dit was het keerpunt. Ik besloot om me hier niet bij neer te leggen en ontwikkelde een herstelplan om te herstellen. Ik besloot vol te houden en te luisteren naar mijn lichaam. Zo kreeg ik in 13 weken mijn energie en leven terug. 

En dat gun ik je ook!

JAREN
ERVARING
0 +

ben jij vaak moe of uitgeput?

Heb jij langer dan 3 maanden last
van drie of meer van deze
symptomen?

Uitputting

Ben je zowel fysiek als mentaal uitgeput? Ben je al buiten adem na klein blokje om of doodmoe als je een trap hebt opgelopen?

Snel geïrriteerd

Merk je dat je emotioneler reageert op gebeurtenissen of anderen? Ben je snel geïrriteerd als dingen niet gaan zoals jij zou willen?

Opgejaagd

Heb je last van een opgejaagd gevoel, drukte om je heen en kun je minder goed tegen herrie? Pieker je vaak en zijn je gedachten negatief?

Onrustig slapen

Heb je moeite om 's avonds in te slapen, of slaap je onrustig? Wordt je vaker 's nachts wakker of lig je langere tijd wakker?

Cynisch

Merk je dat je afstand neemt van je werk, je collega's of anderen? En ben je vaak cynisch naar vrienden en /of familie?

Concentratie

Heb je meer moeite om je te concentreren? Of om dingen te onthouden? Is het moeilijk om je aandacht bij één ding te houden?

Bestel de herstelplanner

Tijd voor actie

Ben je klaar met je vermoeidheid en wil je er echt iets aan doen, bestel dan de Herstelplanner – jouw route naar herstel van vermoeidheid. In dertien weken leer je bewust je dag goed te plannen en ga je ervaren hoeveel positieve invloed je ademhaling, voeding, beweging en bewuste ‘herstelmomenten’ op jouw herstel hebben. Het enige wat  van jou gevraagd wordt, is commitment. De planner neemt je dertien weken lang aan de hand zodat je kunt werken aan je herstel. Je gaat je energie weer in balans brengen. Je gaat bewust de goede keuzes maken voor jezelf, zodat je voldoende ruimte neemt voor je herstel. Je gaat bijhouden hoe het met je gaat, waar je energie weglekt en waar je energie van krijgt. Je neemt dagelijks een kwartiertje de tijd om je gedachten en gevoelens op te schrijven. Zo orden je jouw gedachten, waardoor je ook mentaal tot rust komt. Daarvoor maken we gebruik van een opbouwschema. Vanuit vier verschillende invalshoeken kun je jouw herstel actief, op een positieve manier, bevorderen, met 4 acties per dag.

€ 26,95

BEOORDEELD MET
5/5

KENNIS DELEN

Blijf op de hoogte

Help! Ik herstel niet van mijn vermoeidheid

Help! Ik herstel niet van mijn vermoeidheid

Goede voornemens maar te weinig actie Gisteren sprak ik Annemieke, één van de mensen die maand geleden mijn herstelplanner heeft gekocht. Ze vertelde mij dat ze maar niet herstelde van

Verslaafd aan stress en een druk leven

Verslaafd aan stress en een druk leven

Verslaafd aan stress. Herken de signalen Hoe doe je dat toch allemaal? Mijn vriendin Jane kijkt me vragend aan. Je hebt een eigen bedrijf met klanten, je hebt drie kinderen,

Ik heb alles geprobeerd. Niets helpt!

Ik heb alles geprobeerd. Niets helpt!

Ik heb alles al geprobeerd. Niets helpt! Als ik met mensen praat die last hebben van langdurige vermoeidheidsklachten dan is dit de eerste zin die ik vaak te horen krijg:

Zo ken ik je niet. Waarom zeg je dat?

Zo ken ik je niet. Waarom zeg je dat?

Zo ken ik je niet. Waarom zeg je dat? Mijn man kijkt mij boos aan! Ik begrijp zijn reactie totaal niet. Waarom is hij boos? Ik heb mijn best gedaan

Je voelt je goed. Je voelt je slecht. Het Jojo effect van vermoeidheid

Je voelt je goed. Je voelt je slecht. Het Jojo effect van vermoeidheid

Je voelt je goed Je voelt je slecht. De ene dag voel je je goed om vervolgens de volgende dag weer een slechte dag te hebben. Het is het jojo

Ik wil jullie niet als klant!

Ik wil jullie niet als klant!

Ik wil jullie niet als klant! Ik doe het niet. Vol ongeloof hoor ik de woorden die de installateur uitsprak: Ik heb besloten om mij terug te trekken uit het

Heb je een vraag. Lees hier de antwoorden op de

Veelgestelde vragen

Als je echt iets aan je vermoeidheid wilt gaan doen dan is dit een praktische tool die je zal helpen met je herstel. Het is geen magische pil die je neemt en dan morgen zonder vermoeidheid wakker wordt. Of een boek wat je even leest en vervolgens in de la legt. Herstellen van vermoeidheid vraagt om geduld, commitment en doorzettingsvermogen. Jij moet je herstel je eerste prioriteit maken en de komende tijd actief met je herstel aan de slag gaan. Jouw toekomst wordt gecreëerd door de keuzes die jij vandaag maakt. Als je doet wat je altijd hebt gedaan, dan krijg je wat je altijd kreeg. Meer van hetzelfde.

Deze zin krijg ik vaak te horen als ik mensen spreek die al langere tijd last hebben van vermoeidheid. Ik herken deze woorden. Ruim 2 jaar geleden had ik hetzelfde gevoel. Ik probeerde van alles maar niets scheen te helpen. Je bent het moe zijn zo zat, dat je naarstig zoekt naar een snelle oplossing. Een magische toverstaf of een pilletje. Verandering van je huidige situatie vraagt om geduld, doorzettingsvermogen en commitment. Het opbouwschema in de herstelplanner is gebasseerd op de methode die al jarenlang in de revalidatie gebruikt wordt. Door de multidisciplinaire aanpak zul je merken hoeveel positieve invloed de dagstructuur, beweging, gezonde voeding, de ademhalingsoefeningen en de  herstelmomenten op je herstel hebben.

Dit ‘excuus’ hoor ik regelmatig als ik mensen spreek. Twee uur activiteit betekent dat je twee uur niet liggend doorbrengt. Dus aankleden, ontbijten op de bank zitten hoort hier ook bij. Zodra je minimaal 2 uur achter elkaar uit bed kunt zijn, dan kan de herstelplanner je helpen bij je herstel. Wellicht zul je over de eerste paar weken iets langer doen om je basis niveau aan energie te bereiken. Ga ermee aan de slag en je zult ervaren hoe snel je meer energie krijgt.

De opbouw van de herstelplanner is zo gemaakt dat deze versterkend kan werken als je andere behandelingen krijgt. De tips, oefeningen en afspraken kun je vast leggen in de herstel-planner en integreren in je dagelijkse structuur. Hierdoor wordt het succes van je behandelingen alleen maar vergroot.

Als je echt iets aan je vermoeidheid wilt gaan doen dan is dit een praktische tool die je zal helpen met je herstel. Het is geen magische pil die je neemt en dan morgen zonder vermoeidheid wakker wordt. Of een boek wat je even leest en vervolgens in de la legt. Herstellen van vermoeidheid vraagt om geduld, commitment en doorzettingsvermogen. Jij moet je herstel je eerste prioriteit maken en de komende tijd actief met je herstel aan de slag gaan. Jouw toekomst wordt gecreëerd door de keuzes die jij vandaag maakt. Als je doet wat je altijd hebt gedaan, dan krijg je wat je altijd kreeg. Meer van hetzelfde.

Deze zin krijg ik vaak te horen als ik mensen spreek die al langere tijd last hebben van vermoeidheid. Ik herken deze woorden. Ruim 2 jaar geleden had ik hetzelfde gevoel. Ik probeerde van alles maar niets scheen te helpen. Je bent het moe zijn zo zat, dat je naarstig zoekt naar een snelle oplossing. Een magische toverstaf of een pilletje. Verandering van je huidige situatie vraagt om geduld, doorzettingsvermogen en commitment. Het opbouwschema in de herstelplanner is gebasseerd op de methode die al jarenlang in de revalidatie gebruikt wordt. Door de multidisciplinaire aanpak zul je merken hoeveel positieve invloed de dagstructuur, beweging, gezonde voeding, de ademhalingsoefeningen en de  herstelmomenten op je herstel hebben.

Dit ‘excuus’ hoor ik regelmatig als ik mensen spreek. Twee uur activiteit betekent dat je twee uur niet liggend doorbrengt. Dus aankleden, ontbijten op de bank zitten hoort hier ook bij. Zodra je minimaal 2 uur achter elkaar uit bed kunt zijn, dan kan de herstelplanner je helpen bij je herstel. Wellicht zul je over de eerste paar weken iets langer doen om je basis niveau aan energie te bereiken. Ga ermee aan de slag en je zult ervaren hoe snel je meer energie krijgt.

De Herstelplanner en de Herstelmethode helpen je om te herstellen van langdurige vermoeidheid. Er zijn verschillende manieren om de batterijen van jouw accu goed op te laden: voldoende slaap, de juiste voeding, voldoende lichaamsbeweging, humor, psychische voldoening en sociale contacten. De Herstelmethode bestaat uit 7 stappen en de Herstelplanner helpt je in 13 weken bewust je dag goed te plannen en ga je ervaren hoeveel positieve invloed je ademhaling, voeding, beweging en bewuste ‘herstelmomenten’ op jouw herstel hebben. Het enige wat  van jou gevraagd wordt, is commitment. De planner neemt je dertien weken lang aan de hand zodat je kunt werken aan je herstel. Je gaat je energie weer in balans brengen. Je gaat bewust de goede keuzes maken voor jezelf, zodat je voldoende ruimte neemt voor je herstel. Je gaat bijhouden hoe het met je gaat, waar je energie weglekt en waar je energie van krijgt. Je neemt dagelijks een kwartiertje de tijd om je gedachten en gevoelens op te schrijven. Zo orden je jouw gedachten, waardoor je ook mentaal tot rust komt. Daarvoor maken we gebruik van een opbouwschema.  
Vanuit vier verschillende invalshoeken kun je jouw herstel actief, op een positieve manier, bevorderen, met 4 acties per dag.

Herstellen vraagt om uithoudingsvermogen, geduld, volharding. Wil je herstellen, dan is het verstandig om daar ruimschoots de tijd voor te nemen. Het opbouwschema is ontwikkeld om op een gedoseerde wijze op te bouwen. Als je stappen, herstelmomenten of zelfs weken overslaat dan trek je heel snel je batterijen opnieuw leeg en zul je op de korte of langere termijn, weer terugvallen.

Doe er gerust langer over. Een week opnieuw doen is geen enkel probleem. Hiermee bouw je je energie reserves alleen maar verder op. Via deze link vind je extra bladzijdes die je kunt gebruiken om een specifieke week opnieuw te doen.

Tijdens je herstel kun je altijd een ’terugval’ ervaren. Het lijkt stukken beter met je te gaan en je hebt weer energie. Je denkt dat je weer van alles kunt doen, maar vervolgens voel je alsof je weer helemaal bij af bent. Dit is niet het geval. Doordat je meer energie hebt, ga je meer doen, je gaat naar buiten, ervaart meer prikkels. Een onvoorziene omstandigheid of situatie kan dan meer energie van je vragen dan je hebt. Je tast wat dieper in je reserves omdat je nog niet zoveel energie hebt opgebouwd. En ineens voel meer vermoeidheid, je klachten komen terug en je denkt dat je weer terug bij af bent. Het is je lichaam die protesteert om zichzelf te beschermen. Accepteer dat je een slechte dag hebt en dat je over je grenzen bent gegaan. Neem de volgende dag wat extra tijd en rust. Je zult zien dat je herstel veel sneller gaat.

Stress is een gezonde reactie van je lichaam, waardoor je in staat bent te doen wat je moet doen, opstaan, tandenpoetsen, naar school of je werk gaan enzovoorts. Om gezond te blijven moet je de energie die je gebruikt ook weer aanvullen. Als je na een inspanning onvoldoende herstelt dan wordt je steeds vermoeider en je batterijen lopen steeds verder leeg. Om toch inspanning te kunnen blijven leveren, worden extra stress hormonen aangemaakt. Op een gegeven moment raakt je lichaam zo gewend aan die chronische ‘overdrive’ dat je steeds minder kunt uitrusten. Je wordt moe en raakt uitgeput, daarboven op krijg je allerlei klachten en kwalen. Als je zoveel klachten hebt dat je thuis en op je werk niet goed meer functioneert, ben je ‘overspannen’. Je hebt dan een langere tijd nodig voordat je je taken weer kunt oppakken. Als je in de ‘overdrive’ blijft staan, kún je op een gegeven moment niet meer. En dan heb je een burn-out. 

Bij een burn-out is er sprake van een fysieke en emotionele uitputting door langdurige stress. Het is een toestand van niet meer kunnen (fysiek) en niet meer willen (mentaal). Meestal wordt een burn-out veroorzaakt door onzekerheid, ambitie, perfectionisme, faalangst, gedrevenheid, een hoge mate van betrokkenheid en een jarenlange overbelasting. Je hebt zoveel van jezelf gevergd dat je letterlijk bent opgebrand. Je accu’s zijn volledig leeg getrokken.

Herstellen vraagt om uithoudingsvermogen, geduld, volharding. Wil je herstellen, dan is het verstandig om daar ruimschoots de tijd voor te nemen. Het opbouwschema is ontwikkeld om op een gedoseerde wijze op te bouwen. Als je stappen, herstelmomenten of zelfs weken overslaat dan trek je heel snel je batterijen opnieuw leeg en zul je op de korte of langere termijn, weer terugvallen.

Doe er gerust langer over. Een week opnieuw doen is geen enkel probleem. Hiermee bouw je je energie reserves alleen maar verder op. In de shop vind je extra bladzijdes die je kunt gebruiken om een specifieke week opnieuw te doen.

Tijdens je herstel kun je altijd een ’terugval’ ervaren. Het lijkt stukken beter met je te gaan en je hebt weer energie. Je denkt dat je weer van alles kunt doen, maar vervolgens voel je alsof je weer helemaal bij af bent. Dit is niet het geval. Doordat je meer energie hebt, ga je meer doen, je gaat naar buiten, ervaart meer prikkels. Een onvoorziene omstandigheid of situatie kan dan meer energie van je vragen dan je hebt. Je tast wat dieper in je reserves omdat je nog niet zoveel energie hebt opgebouwd. En ineens voel meer vermoeidheid, je klachten komen terug en je denkt dat je weer terug bij af bent. Het is je lichaam die protesteert om zichzelf te beschermen. Accepteer dat je een slechte dag hebt en dat je over je grenzen bent gegaan. Neem de volgende dag wat extra tijd en rust. Je zult zien dat je herstel veel sneller gaat.

Stress is een gezonde reactie van je lichaam, waardoor je in staat bent te doen wat je moet doen, opstaan, tandenpoetsen, naar school of je werk gaan enzovoorts. Om gezond te blijven moet je de energie die je gebruikt ook weer aanvullen. Als je na een inspanning onvoldoende herstelt dan wordt je steeds vermoeider en je batterijen lopen steeds verder leeg. Om toch inspanning te kunnen blijven leveren, worden extra stress hormonen aangemaakt. Op een gegeven moment raakt je lichaam zo gewend aan die chronische ‘overdrive’ dat je steeds minder kunt uitrusten. Je wordt moe en raakt uitgeput, daarboven op krijg je allerlei klachten en kwalen. Als je zoveel klachten hebt dat je thuis en op je werk niet goed meer functioneert, ben je ‘overspannen’. Je hebt dan een langere tijd nodig voordat je je taken weer kunt oppakken. Als je in de ‘overdrive’ blijft staan, kún je op een gegeven moment niet meer. En dan heb je een burn-out. 

Bij een burn-out is er sprake van een fysieke en emotionele uitputting door langdurige stress. Het is een toestand van niet meer kunnen (fysiek) en niet meer willen (mentaal). Meestal wordt een burn-out veroorzaakt door onzekerheid, ambitie, perfectionisme, faalangst, gedrevenheid, een hoge mate van betrokkenheid en een jarenlange overbelasting. Je hebt zoveel van jezelf gevergd dat je letterlijk bent opgebrand. Je accu’s zijn volledig leeg getrokken.

SOCIAL MEDIA

Volg mij op Instagram